Na czym polega trening redukcji stresu Mindfulness?

Na czym polega trening redukcji stresu Mindfulness?

Wielu z nas zastanawia się nad tym, jak nie przeoczyć ani jednej chwili i przeżywać życie w najdrobniejszych jego przejawach, bezpośrednio, tak, aby czuć smak potraw, zamiast myśleć o ich smaku, słyszeć muzykę zamiast jej słuchać, poznawać innych ludzi zamiast ich oceniać? Każdy chce być „obecnym” oraz zachowywać przytomność umysłu, wobec faktu, że przyszłość gwałtownie się zmienia w teraźniejszość, a teraźniejszość odchodzi w przeszłość. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jak żyć prawdziwie i świadomie, w spokoju i harmonii przyjmując na siebie odpowiedzialność. Przeczytaj go koniecznie!

Przyjmij życie takim, jakim jest!

Zacznijmy od tego, że jeśli zdecydujemy się na przyjęcie życia takim jakie ono jest, bez osądzania, z pełną akceptacją i ciekawością, dajemy sobie szansę na „bycie bardziej żywymi” i świadomymi tego procesu, którym jest nasze życie. Przede wszystkim stajemy się uważni i świadomi naszych myśli, emocji, ich przyczyn i skutków, jakie w nas wywołują. To właśnie dzięki przyglądaniu się „na bieżąco” wszystkiemu, co dzieje się w naszym umyśle stajemy się obecni i gotowi, aby wyjść naprzeciw trudnościom już w momencie ich powstawania. Chodzi oto, że zajmując się lękiem, jego przyczynami, akceptując go, lepiej go rozumiemy, jego naturę oraz schematy działania w naszym ciele i umyśle.

Uważność, czyli jak się rzeczy mają teraz – skuteczna metoda zmniejszająca lęk i cierpienie

Warto wspomnieć o tym, że uważność została spopularyzowana przez Jona Kabat-Zinna wraz z zespołem w 1979 roku na Uniwersytecie w Massachusetts (USA). Natomiast skuteczność tej metody została potwierdzona w licznych badaniach. Mało tego, istnieją dowody empiryczne, że MBSR- Minfulness- Based Stress Reduction leczy, bądź istotnie wspomaga poprzez redukcję stresu leczenie zaburzeń psychicznych i somatycznych, w tym: zaburzeń lękowych. depresji, przewlekłego bólu, uzależnienia od substancji psychoaktywnych, zaburzeń odżywiania, nowotworów i chorób skóry. Ponadto wykazano również redukcję stresu i poprawę jakości życia i dobrostanu u osób zdrowych. Współczesne badania wskazują, że znaczny odsetek uczestników kursów osiąga co najmniej jeden z następujących efektów:

– zwiększenie umiejętności radzenia sobie w stresujących sytuacjach,

– zwiększoną zdolność do relaksu i zrównoważonego życia,

– zwiększoną żywotność i aktywność życiową,

– zmniejszenie objawów fizycznych i psychosomatycznych,

– rosnącą pewność siebie i zdolność do samoakceptacji.

Na czym polega sukces i siła uważności?

Musisz być świadomy tego, że ćwicząc uważność uczymy się wsłuchiwać w innych ludzi – w ich język ciała, mowę, uczucia. Poza tym uczymy się słyszeć dźwięki natury, widzieć światło, formy, ruch.

Poradnik na temat kryzysów w związku i terapii par. Wskazówki i informacje o zaburzeniach depresyjnych i lękowych. 

ul. Marynarska 13, Warszawa

802 544 588

kontakt@pejzazedzwiekowe.pl